آخرین تغییرات گلدن ویزای امارات 2022

آخرین تغییرات گلدن ویزای امارات 2022

امارات کشوری است که در طول سالیان فعالیت ما در موسسه اریکه عدل به تغییر و اصلاح و بهبود مستمر قوانین خود شهرت دارد. در این مطلب و در راستای آگاهی رسانی در خصوص امور مهاجرت به امارات ، در خصوص آخرین تغییرات گلدن ویزای امارات که در اکتبر 2022 اجرایی شد صحبت می کنیم. همه می دانیم که به روز بودن در امور مهاجرتی یک بحث کلیدی است و این مقاله هم در همین راستا تحریر می شود.




مقررات جدید گلدن ویزای امارات و همچنین ویزا های بلند مدت آن در دوشنبه 3 اکتبر 2022 اجرایی گردید. اثرات مثبت اجرای آخرین تغییرات گلدن ویزای امارات که در خصوص آن در 18 آوریل در کابینه امارات به رهبری شیخ محمد زاید آل مکتوم حاکم دبی و نخست وزیر امارات صحبت شده بود ، هم اکنون قابل مشاهده است.



آخرین تغییرات گلدن ویزای امارات متوجه چه کسانی است؟




ویزا های بلند مدت در قوانین جدید به طور اختصاصی به سرمایه گذاران ، کارآفرینان ، مالکین استارت آپ ها ، استعداد های استثنایی ، دانشمندان ، متخصصین در رشته های مختلف ، دانشجویان و فارغ التحصیلان برجسته و ... اعطا می گردد.




مزایای ویزا های بلند مدت و گلدن ویزای امارات در حال حاضر شامل خانواده درجه یک هم می شود. طبق آخرین تغییرات گلدن ویزای امارات هم اکنون می توان اسپانسر فرزندان بالای 25 سال هم شد در حالیکه سن فرزندان برای همراهی در اقامت امارات پیش از این 18 سال بود.




همچنین نکته قابل توجه در این موضوع این است که فرزندان دختر تا زمانی که مجرد باشند بدون توجه به سن شان می توانند به همراه سرپرست خانواده از مزایای اقامت امارات بهره ببرند. همچنین فرزندان با نیازهای خاص هم بدون توجه به سن می توانند اقامت بگیرند.




برنامه گلدن ویزای امارات که برای اولین بار در سال 2019 معرفی شد ، به خارجیان اجاره می دهند که بدون نیاز به کفیل و اسپانسر در امارات زندگی کنند ، به کار مشغول شوند و تحصیل کنند. همچنین دارندگان گلدن ویزا می توانند مالک 100 درصد شرکت Mainland خود ( شرکت محلی امارات) باشند.




حالا می بینید که با آخرین تغییرات گلدن ویزای امارات در اکتبر 2022 انعطاف دولت امارات برای اعطای اقامت 10 ساله بسیار افزایش پیدا کرده و افراد بیشتری با تخصص های گوناگون می توانند از مزایای گلدن ویزای امارات بهره مند شوند.




همچنین ویزای اقامتی گرین امارات ( UAE Green Residence visa) با اعتبار 5 سال که مخاطب آن استعدادهای برجسته ، متخصصین دارای مهارت ، فریلنسر ها ، افراد خود اشتغال ، سرمایه گذاران و کار آفرینان است ، جایگزین نسخه 2 ساله خود شده است.




دارندگان گلدن ویزای امارات علاوه بر اینکه اقامت خود را برای 10 سال در این کشور تثبیت می کنند می توانند همسر و فرزندان خود را نیز بدون توجه به محدودیت های سنی همراه خود ببرند.




در کنار اینها در آخرین تغییرات گلدن ویزای امارات ، بحث شرط حضور در این کشور نیز به طور کلی برداشته شده است. پیش از این دارندگان گلدن ویزای امارات نمی توانستند بیشتر از مدت مشخصی خارج از امارات به سر ببرند.




همچنین در حال حاضر در فرض فوت سرپرست در گلدن ویزای امارات ، اعضای خانواده می توانند بدون نگرانی تا مدت زمان پایان مجوز اقامتشان در امارات زندگی کنند.



چه کسانی می توانند گلدن ویزای امارات بگیرند؟




هم اکنون با در نظر گرفتن آخرین تغییرات گلدن ویزای امارات ، شرایط پذیرفته شدن در این نوع اقامت آسان تر شده و حوزه دسته بندی افرادی که می توانند برای گلدن ویزای 10 ساله امارات واجد شرایط شناخته شوند نیز گسترش یافته است.




به موجب مقررات اجرایی جدید گلدن ویزای امارات به سرمایه گذاران ، کارآفرینان ، مالکین استارت آپ ها ، استعداد های استثنایی ، دانشمندان ، متخصصین در رشته های مختلف ، دانشجویان و فارغ التحصیلان برجسته و ... اجاره می دهد که اقامت 10 ساله امارات را دریافت کنند.




افراد زیر می توانند در این مسیر واجد شرایط شناخته شوند:



گلدن ویزای امارات برای دانشمندان




گلدن ویزای امارات به دانشمندان و محققان برجسته که دستاورد های قابل توجهی دارند و در رشته خود تاثیر مهمی داشته اند ، تعلق می گیرد. این افراد با دریافت یک گواهی از شورای دانشمندان امارات می توانند واجد صلاحیت شوند.




متقاضیان گلدن ویزای امارات در این دسته باید مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد در رشته های مهندسی ، تکنولوژی ، علوم انسانی و علوم طبیعی از بهترین دانشگاه های دنیا باشند. در کنار اینها داشتن سوابق تحقیقاتی قابل توجه نیز نیاز است.



گلدن ویزای امارات برای متخصصین




کابینه امارات در آخرین تغییرات گلدن ویزا اصلاحاتی اعمال کرده است که بتواند متخصصین دارای مهارت که از مدرک دانشگاهی و تجربه شغلی موثر برخوردار هستند را در رشته های مختلف جذب نماید.




نمونه رشته هایی که در این دسته می توانند وارد شوند رشته های پزشکی ، علوم و مهندسی ، مدیریت کسب و کار ، آموزش ، حقوق ، فرهنگ و علوم اجتماعی است.




این دسته از افراد باید موارد زیر توجه داشته باشند:



- متقاضیان باید یک قرارداد کاری معتبر در امارات داشته باشند.


- متقاضی باید در رده بندی اول یا دوم شغلی از دیدگاه وزارت منابع انسانی قرار بگیرد.


- متقاضی باید برای واجد شرایط شدن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن را داشته باشد.


- متقاضی باید حداقل 30 هزار درهم حقوق و دستمزد ماهیانه دریافت کند.

گلدن ویزای دبی برای استعداد های برجسته




گلدن ویزای دبی به استعداد های درخشان و برجسته در رشته های ضروری و حیاتی اعطا می شود. حتما میخواهید بدانید که تفاوت این دسته بندی با دسته بندی دانشمندان و متخصصین در چیست.




نکته اینجاست که گلدن ویزای دبی برای استعداد های برجسته فقط بر اساس استعداد اعطا می شود و در این نوع ویزا با میزان تحصیلات ، وضعیت اشتغال ، درآمد ماهیانه و درجه شغلی کار ندارند.




البته متقاضیان این دسته بندی باید گواهی تاییدیه از نهاد دولتی مرتبط و در صنایع هنر ، فرهنگ ، ورزش ، تکنولوژی دیجیتال ، سرمایه گذاری و نوآوری داشته باشند.



گلدن ویزا برای سرمایه گذاران ملکی




آخرین تغییرات گلدن ویزای امارات برای خریداران املاک اماراتی هم خبر خوبی بود. در حال حاضر سرمایه گذاران ملکی در امارات می توانند با خرید ملک به ارزش 2 میلیون درهم ( حدود 545 هزار دلار) گلدن ویزای 10 ساله امارات را دریافت کنند.




همچنین در حال حاضر امکان دریافت گلدن ویزای امارات با دریافت وام بانکی از بانکهای داخلی امارات و سرمایه گذاری در املاک اماراتی وجود دارد.



گلدن ویزا برای محصلان و فارغ التحصیلان برجسته




قوانین جدید گلدن ویزای امارات در حال حاضر شامل محصلان و فارغ التحصیلان برجسته در مدارس و دانشگاه های اماراتی نیز می شود.




همچنین اسامی 100 دانشگاه برتر دنیا نیز اعلام می شود که بر اساس آن فارغ التحصیلان این دانشگاه ها می توانند شانس دریافت گلدن ویزای 10 ساله امارات را داشته باشند.



گلدن ویزای امارات برای کار آفرینان و صاحبان استارت آپ ها




تغییرات جدید گلدن ویزای امارات همچنین برای کار آفرینان و صاحبان استارت آپ ها شرایط بسیار منعطفی را مقرر کرده است.




برای اینکه کار آفرینان و صاحبان استارت آپ ها بتوانند مشمول شرایط دریافت گلدن ویزای 10 ساله امارات شوند باید به موارد زیر توجه کافی را داشته باشند:



- کارآفرینان باید مالک یا سهامدار شرکت ثبت شده در امارات باشند و شرکت مورد نظر باید در هر سال حداقل 1 میلیون درهم درآمد اثبات کند.


- کار آفرینان و صاحبان استارت آپ هایی که در خصوص ایده کسب و کار خود مورد پذیرش یک شتاب دهنده ، وزارت اقتصاد یا نهاد محلی مرتبط شده اند، میتوانند برای گلدن ویزا اقدام کنند.


- کار آفرینان و صاحبان استارت آپ هایی که بیزینس قبلی خود را به مبلغ 7 میلیون درهم یا بیشتر فروخته اند نیز می توانند واجد شرایط گلدن ویزا باشند. تاییدیه وزارت اقتصاد یا نهاد محلی مرتبط برای این موضوع ضروری است.

همانگونه که مشاهده می کنید دریافت اقامت 10 ساله امارات با گلدن ویزا بعد از آخرین اصلاحات بسیار آسان تر شده است. هم در روشهای سرمایه گذاری و هم روشهای کاری و شرکتی.




ما در اریکه عدل تلاش می کنیم که این مقاله را همواره به روز نگه داریم و همین طور در سامانه مشاوره حقوقی آنلاین پاسخگوی کلیه سوالات شما در این خصوص هستیم.



https://arikeadl.ir/%d8%a2%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%ba%db%8c%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%da%af%d9%84%d8%af%d9%86-%d9%88%db%8c%d8%b2%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%85%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%aa/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نکات مفيد در مورد روشهای مهاجرت به پرتغال

هفت نکته حیاتی در انتخاب موسسه مهاجرتی

کارهای مهم قبل از مهاجرت به کانادا