شیوه تصمیم گیری در جوینت ونچر

شیوه تصمیم گیری در جوینت ونچر

در این پست به یاری دپارتمان قراردادها در موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در خصوص قرارداد جوینت ونچر و شیوه تصمیم گیری در جوینت ونچر ها می پردازیم . همانطور که می دانید جوینت ونچر ها به منظور انجام یک پروژه شکل می گیرند و مدیریت در این پروژه بسیار حیاتی است . مدیران جوینت ونچر بایستی از طریق تصمیم گیری های مختلف به مدیریت نهاد جدید مشارکتی مبادرت ورزند . برای آگاهی از  شیوه تصمیم گیری در جوینت ونچرها با اریکه عدل همراه باشید .




شیوه تصمیم گیری در جوینت ونچرها


شیوه تصمیم گیری در جوینت ونچرها




یکی از عواملی که می تواند در ماهیت شرکتی بودن جوینت ونچر، مورد تحلیل حقوقی واقع گردد، شیوه تصمیم گیری در جوینت ونچر است که از ان تحت عنوان جوینت ونچر دو شخصیتی نام برده می شود؛ به این معنا که اگر تصمیم گیری، در جوینت ونچر توسط هیات مدیره واحد انجام شود، می گویند اداره امور جوینت ونچر بر عهده یک ارگان یا شخصیت است.




اما از منظری دیگر مجمع عمومی سهام داران بالاترین ارگان شرکت است و اداره امور جوینت ونچر بر عهده دو شخصیت هیات مدیره و بازرسان و نیز مجمع عمومی سهامداران می باشد. و اگر هیچ یک از دو ارگان مذکر عهده دار، اداره امور جوینت ونچر نباشند.




در این حالت، هیات مدیره و بازرس، امور راجع به سیاست عمومی جوینت ونچر را انجام می دهند و کمیته اجرایی جوینت ونچر، مجری امور روزانه است. در این حالت، با توافق اطراف قرارداد جوینت ونچر و به طور رسمی، شخص به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت مشترک انتخاب گردیده، و اگر قرارداد با شریک خارجی سرمایه گذار، منعقد گردیده، یک عضو هیات مدیره هم از شریک سرمایه گذار خارجی، با دارا بودن حق وتو برای اجتناب از حاکمیت اکثریت، پیش بینی می گردد.




این مشارکت ممکن است از نوع مشارکت های واجد شخصیت حقوقی یا قراردادی باشد یا از نوعی که به موجب قانون، مسئولیت و وظایف و حقوق طرفین آن معین و مشخص می گردد؛ بنابراین در هر کشوری با توجه به قواعد و قوانین حاکم بر جوینت ونچر و با توجه به نوع و شکل ایجاد آن، باید حکم به ماهبیت آن نمود.




انعطاف پذیری یک تکنیک حقوقی است که می تواند باعث پیشرفت و سهولت امور تجاری و بازرگانی شود. آنچه در تجارت تعیین کننده است، اراده طرفین و نیل آنان به اهداف موردنظر است.



دانلود نمونه قرارداد جوینت ونچر




انتشار نمونه قرارداد جوینت ونچر در عناوین و موضوعات مختلف در فرمت های Word و PDF از سوی هر دو قشر فعال اقتصادی و کسانی که به این دانش علاقه مند هستند ، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و ما از این بابت بسیار خوشحالیم . می توانید از لینک زیر برای دانلود اقدام کنید:







مشاوره در خصوص قراردادهای جوینت ونچر




در صورتیکه در خصوص قراردادهای جوینت ونچر سوالی از هر دست دارید ، علاوه بر اینکه امکانش هست که سوالتان را در سامانه آنلاین مشاوره حقوقی ما مطرح کنید ، می توانید نسبت به رزرو وقت مشاوره با وکلای متخصص ما نیز اقدام نمایید. خوشحال می شویم در این خصوص به شما کمک کنیم و در خصوص نیازهای شما بیشتر بدانیم.


https://arikeadl.ir/qw6j

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نکات مفيد در مورد روشهای مهاجرت به پرتغال

هفت نکته حیاتی در انتخاب موسسه مهاجرتی

کارهای مهم قبل از مهاجرت به کانادا