روشهای مهاجرت به نیوزیلند در 2023

روشهای مهاجرت به نیوزیلند در 2023
برای کسانی که عاشق این جزایر زیبا و آب و هوای بی مثال آن هستند همیشه این سوال مطرح است که روشهای مهاجرت به نیوزیلند کدام است. آنها می خواهند با آگاهی کامل نسبت به روشهای مهاجرتی این کشور ، بررسی کنند که از کدام روش می توانند استفاده کنند.

در این مقاله اریکه عدل با دپارتمان مهاجرت ما همراه شوید تا همه روشهای مهاجرت به نیوزیلند را به طور خلاصه با هم بررسی کنیم  و جزئیات آنها را نیز از نظر بگذرانیم.

هر کدام از روشهای مهاجرت به نیوزلند میزان سختی و شرایط مخصوص به خود را دارند و باید با توجه به شرایط و و وضعیت متقاضی نسبت به آنها تصمیم گیری شود.

 


مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند




شما می توانید با اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه ها یا مدارس معتبر کشور نیوزیلند به عنوان یک دانشجو یا دانش آموز به نیوزلند مهاجرت کنید.

برای این منظور می توانید ابتدا در این وبسایت ، رشته و مقطع آموزشی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و بعد از اخذ پذیرش برای گرفتن ویزا آماده شوید.


مهاجرت به نیوزیلند به عنوان نیروی کار ماهر




اگر می خواهید به عنوان Skilled Immigrant به نیوزیلند مهاجرت کنید، برای آغاز این مسیر باید به سازمان مهاجرت نیوزیلند  (NZIS) درخواست بدهید و اعلام کنید که علاقه مند به این روش مهاجرتی هستید.

بعد از ثبت درخواست این NZIS که تصمیم می گیرد. در ادامه یا به شما اقامت دائم داده می شود یا اینکه اقامت موقت می گیرید تا به نیوزلند سفر کنید و به دنبال کار مناسب تخصص خود بگردید.

 


مهاجرت کاری به نیوزلند




در این روش مهاجرتی ما با ویزاهای WTR یا همان ویزای Work to Residence مواجه هستیم. ویزاهای WTR در نیوزیلند به سه دسته عمده تقسیم می شوند:


ویزای WTR1


برای این نوع ویزا شما باید زیر 55 سال سن داشته باشید و از شرایط جسمانی و ویژگی های شخصیتی که در قانون آمده برخوردار باشید.

برای ویزای WTR1 ضروری است که از قبل یک کارفرما پیدا کرده باشید که در نیوزیلند به شما پیشنهاد کار داده باشد.


ویزای WTR2


برای این نوع ویزا شما باید زیر 55 سال سن داشته باشید و از شرایط جسمانی و ویژگی های شخصیتی که در قانون آمده برخوردار باشید.

برای ویزای WTR1 باید یک نهاد ملی و دولتی نیوزیلندی به شما پیشنهاد کار بدهد و تمایل داشته باشد که از تخصص و استعداد شما استفاده کند.


ویزای WTR3


این نوع ویزا مخصوص تامین کمبود افراد متخصص در نیوزیلند است. این ویزا که نام دیگر آن long term skill shortage است نیازمند این است که شما حداکثر 53 سال سن داشته باشید.

برای اینکه به منظور دریافت این ویزا صاحب صلاحیت شوید بایستی مهارت شما در لیست نیازمندیهای long term skill shortage که به صورت رسمی در نیوزیلند منتشر می شود ، آمده باشد.

 

در صورتیکه هیچ کدام از ویزا های بالا مناسب شرایط شما نیست می توانید برای ویزای کاری عادی درخواست بدهید. البته در نظر داشته باشید که برای این کار هم باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری در داخل نیوزلند داشته باشید.

ما پیش از این در مقاله « مهاجرت به نیوزلند از طریق کار» در خصوص ابعاد مختلف این نوع ویزا و این روش مهاجرتی به طور مفصل صحبت کرده ایم. علاقه مندان می توانند به این مقاله مراجعه کنند.

 


اقامت نیوزلند با سرمایه گذاری




یکی از روشهای مهاجرت به نیوزیلند سرمایه گذاری در این کشور است. اقامت نیوزیلند با سرمایه گذاری در حال حاضر در دو دسته بندی عمده در دسترس است:


ویزای سرمایه گذاری نوع اول


در این نوع ویزا شما باید حداقل 10 میلیون دلار نیوزلند در این کشور سرمایه گذاری کنید. برای اینکه در این نوع اقامت و ویزا صاحب صلاحیت شوید شما باید حداقل 73 روز در 3 سال گذشته در نیوزیلند اقامت داشته باشید.


ویزای سرمایه گذاری نوع دوم


در این نوع ویزا باید زیر 65 سال سن داشته باشید و در مهارت های زبان انگلیسی (حداقل استانداردها ) نیز مورد تایید باشید.

در این نوع ویزا شما باید حداقل 1.5 میلیون دلار نیوزلند در این کشور سرمایه گذاری کنید. برای اینکه در این نوع اقامت و ویزا صاحب صلاحیت شوید شما باید حداقل 146 روز در 3 سال گذشته در نیوزیلند اقامت داشته باشید.

 


دریافت ویزای business بلند مدت




از دیگر روشهای مهاجرت به نیوزلند ، دریافت ویزای business بلند مدت در این کشور است. همانطور که از نام این ویزا معلوم می شود ، مخصوص کسانی است که به شرکت داری و کارآفرینی مشغول هستند.

برای دریافت ویزای business بلند مدت هم دو دسته بندی در قوانین این کشور وجود دارد که شرایط متفاوتی دارند:


ویزای کارآفرینی


در این نوع ویزا شما باید یک شرکت و کسب و کار در نیوزیلند ثبت کنید، حداقل برای مدت 2 سال برای شرکت خود کار کنید و در انتها ثابت کنید که شرکت شما برای اقتصاد نیوزلند مفید بوده است.


ویزای کارآفرینی پلاس


در این نوع ویزا سرمایه گذاری حداقل نیم میلیون دلار نیوزیلند برای دریافت اقامت ضروری است. البته در کار آن باید اثبات کنید که شرکت شما حداقل 3 موقعیت شغلی تمام وقت برای شهروندان یا افراد مقیم نیوزلند ایجاد کرده است.

 


الحاق به خانواده در نیوزیلند




از جمله روشهای مهاجرت به نیوزیلند الحاق به خانواده در این کشور است. برای اینکه واجد این نوع اقامت در نیوزیلند شوید باید یکی از دو شرط زیر وجود داشته باشد:

- شما هر نوع فامیلی در نیوزلند دارید ( مثل همسر یا پارتنر) که شهروند این کشور است یا در این کشور اقامت دائم دارد.


- تعداد فامیل ها و بستگان شما در نیوزلند بیشتر از کشوری است که در حال حاضر در آن زندگی می کنید.

 


اقامت بازنشستگی نیوزیلند




اقامت بازنشستگی هم یکی از روشهای مهاجرت به نیوزیلند محسوب می شود. برای اینکه واجد شرایط این ویزا شوید باید حداقل 66 سال سن داشته باشید و موارد زیر را انجام بدهید :

1- در دسته بندی بازنشستگی موقت برای ویزای توریستی اقدام کنید. دقت کنید که این ویزا 2600 دلار نیوزیلند هزینه صدور دارد.

2- حداقل 750 هزار دلار نیوزلندی در یکی از مجراهای تایید شده سرمایه گذاری کنید و این سرمایه گذاری را برای مدت 2 سال حفظ کنید.

3- اثبات کنید که حداقل مبلغ 60 هزار دلار نیوزلند در سال درآمد ثابت و مستمر دارید و می توانید از این راه معیشت خود را در نیوزلند حفظ کنید.

4- در مدت زمان اقامت و حضور در نیوزلند بیمه سلامت کامل داشته باشید.

 

ما در این مقاله تقریبا همه روشهای مهاجرت به نیوزیلند را به طور خلاصه پوشش دادیم و اکنون شما می توانید این دسته بندی ویزا ها و اقامت ها را با شرایط و وضعیت فعلی خود تطبیق دهید و در این خصوص تصمیم گیری کنید.

دقت داشته باشید که کشور نیوزیلند به طور کل از نقطه نظر پذیرش مهاجران ، کشور سخت گیری است و به این راحتی ها نمی شود در این کشور اقامت گرفت.

با این حال در صورتیکه در یکی از روشهای مهاجرت نیوزیلند که در بالا در خصوص آنها صحبت کردیم ، واجد شرایط باشید یا اینکه این شرایط را ایجاد کنید ، می توانید به اقامت و زندگی کردن در این کشور همه چیز تمام فکر کنید.

فراموش نکنید که شما می توانید در هر حال به وبسایت سازمان مهاجرت نیوزیلند مراجعه کنید و انواع ویزاهای این کشور را در آنجا نیز بررسی و مقایسه کنید.

 
https://arikeadl.ir/fcp8

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نکات مفيد در مورد روشهای مهاجرت به پرتغال

هفت نکته حیاتی در انتخاب موسسه مهاجرتی

کارهای مهم قبل از مهاجرت به کانادا