روشهای مهاجرت به فرانسه در 2023

روشهای مهاجرت به فرانسه در 2023

مهاجرت به فرانسه یکی از محبوب ترین انتخاب های ایرانیان در وادی گرفتن اقامت در اروپاست. در این فرصت می خواهیم همه روشهای مهاجرت به فرانسه را بررسی کنیم و در خصوص جزئیات آنها صحبت کنیم.




در ادامه با دپارتمان مهاجرت اریکه عدل همراه شوید تا در خصوص انواع ویزا و روشهای مهاجرت به فرانسه به طور کامل صحبت کنیم.



درباره فرانسه




قبل از صحبت در مورد روشهای مهاجرت به فرانسه اجاره بدهید نگاهی به کشور فرانسه داشته باشیم. وقتی صحبت از اروپای شرقی می کنیم ، کشور فرانسه بزرگترین کشور در این منطقه است.




فرانسه فقط برای تاریخ و فرهنگش نیست که در مرکز توجه است بلکه سبک و استانداردهای بالای زندگی در این کشور هم خیلی ها را به اینجا جذب می کند.




تعجبی هم ندارد که در سال 2016 جمعیت مهاجرین در فرانسه در واقع به 11.8 درصد کل جمعیت فرانسه رسیده است. این جمعیت همچنان رو به افزایش است چرا که مردمان بیشتری دلایل محکم تری برای مهاجرت به فرانسه پیدا می کنند.






چرا به فرانسه مهاجرت کنیم؟




درست است که مزایای مهاجرت به فرانسه بر هیچ کسی پوشیده نیست، اما کار از محکم کاری عیب نمی کند! چرا ما باید به فرانسه مهاجرت کنیم؟




کشور فرانسه چه خصوصیاتی دارد که ترک وطن را برای ما توجیه می کند؟ نکته ای که وجود دارد این است که خارجیانی که در فرانسه زندگی می کنند اغلب اعتقاد دارند که زندگی در فرانسه به طرز محسوسی کیفیت زندگی آنها را افزایش داده است.




کشور فرانسه بالانس بسیار خوبی در زندگی شخصی و شغلی ایجاد کرده است و نگاه برابری به دنیای خانواده و دنیای کار دارد.




وقتی صحبت خانواده به میان می آید فرانسه مدارس فوق العاده ای برای تحصیل دارد، بسیاری از مناسبت ها و نهاد های فرهنگی برای درگیر شدن وجود دارد و از هم مهم تر هزینه مناسب زندگی در فرانسه و مخصوصا هزینه زندگی در پاریس یک مزیت بزرگ است.




از سوی دیگر وقتی بحث اشتغال و کار پیش می آید ، بسیاری از برند های بزرگ و معروف دنیا در فرانسه دفتر کار دارند. در فرانسه هر شاغلی می تواند 5 هفته از مرخصی با حقوق استفاده کند.




این تعطیلات طولانی فرصت گشت و گذار در فرانسه و بازدید از سواحل زیبا ، کلیساهای تاریخی و سایر جاذبه های دیدنی فرانسه فراهم می آورد که بسیار لذت بخش است.




از اینها که بگذریم فرانسه عضو اتحادیه اروپا و عضو شنگن است و این به معنای آزادی سفر در همه کشورهای عضو منطقه شنگن است.






نگاهی به روشهای مهاجرت به فرانسه




قبل از اینکه به بررسی روشهای مهاجرت به فرانسه بپردازیم، شما باید در خصوص انواع ویزای فرانسه بیشتر بدانید. در فرانسه به طور کلی ما دو نوع ویزا داریم: ویزاهای کوتاه مدت و ویزاهای بلند مدت.




به ویزاهای فرانسه که زیر 90 روز اعتبار داشته باشند کوتاه مدت می گویند و ویزاهای با اعتبار بیشتر از 90 روز در فرانسه در دسته ویزاهای بلند مدت فرانسوی قرار می گیرند.




ویزاهای کوتاه مدت فرانسه که از آنها به عنوان ویزای تایپ C هم یاد می شود اینجا موضوع صحبت ما نیست بلکه می خواهیم در مورد ویزاهای بلند مدت یا همان ویزاهای تایپ D صحبت کنیم.






ویزا های بلند مدت فرانسه




در بررسی روشهای مهاجرت به فرانسه ما باید تمرکزمان روی انواع ویزای بلند مدت فرانسه باشد. ویزا های تایپ D که بیشتر از 90 روز اعتبار دارند و به شما اجازه ماندن در فرانسه را می دهند.




با در ذهن داشتن انواع ویزای فرانسه ، کسانی که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند بایستی برای ویزای بلند مدت یا همان ویزای visa de long séjour درخواست بدهند. این نوع ویزا برای افراد زیر مناسب است:



- دانشجویان بین المللی


- افرادی که توسط یک شرکت فرانسوی با قرارداد حداقل یک ساله استخدام شده اند.


- افراد با اشتغال موقت برای شرکت فرانسوی با قرارداد حداقل 3 ماهه


- محققان و پژوهشگران علمی


- همسر یک شهروند فرانسوی


- همسر یک مهاجر که در فرانسه زندگی می کند


- افرادی که با ویزای کوتاه مدت وارد فرانسه شده اند و منابع مالی کافی برای تبدیل ویزایشان به بلند مدت را دارند.

ویزاهای بلند مدت فرانسه یا همان ویزای تایپ D فرانسه به طور معمول در چهار دسته بندی زیر صادر می شوند:



- ماندن در فرانسه برای مقاصد شخصی یا توریستی


- ماندن در فرانسه برای مقاصد کاری


- ماندن در فرانسه برای تحصیل


- ماندن در فرانسه برای الحاق و پیوست به خانواده



ویزای بلند مدت فرانسه برای مقاصد شخصی




از جمله روشهای مهاجرت به فرانسه دریافت ویزای بلند مدت با مقاصد شخصی است. این نوع ویزا به شخص متقاضی اجازه می دهد که بیشتر از 90 روز در فرانسه بماند اما باید در نظر داشته باشید که در این نوع ویزا شخص اجازه کار در فرانسه را نخواهد داشت.




افرادی که نیاز به مراقبت های پزشکی یا درمانی دارند می توانند از این نوع ویزا برای درمان در فرانسه استفاده کنند و با این راه بیشتر از 90 روز در فرانسه بمانند.






ویزای بلند مدت فرانسه برای کار




این گزینه در روشهای مهاجرت به فرانسه مخصوص کسانی است که به استخدام یک شرکت فرانسوی در آمده اند. همچنین افراد خود اشتغالی که می خواهند برای مقاصد حرفه ای و تجاری در فرانسه بمانند می توانند از این ویزا استفاده کنند.




در کنار اینها افرادی که می خواهند در دوره های آموزشی حرفه ای که به موضوعات کاری مربوط است شرکت کنند، ممکن است این ویزا برای آنها مناسب باشد.




افرادی که قصد راه اندازی کسب و کار در فرانسه را دارند و می خواهند شرکت جدید خود را در این کشور تاسیس نمایند هم از این نوع ویزا استفاده می کنند.




ما پیش از این در مقاله « مهاجرت به فرانسه از طریق کار» در خصوص مهاجرت کاری به فرانسه به صورت مفصل صحبت کرده ایم و مطالعه آن را به شما توصیه می کنیم.



ویزای بلند مدت فرانسه برای تحصیل




این نوع ویزا به دارندگان خود اجاره می دهد که به صورت بلند مدت در فرانسه بمانند و در نهاد آموزشی فرانسوی به انتخاب خود تحصیل کنند.




شرکت در امتحانات ورودی ، شرکت در مصاحبه ها و گذراندن دوره های آموزش زبان فرانسوی نیز می توانند در این دسته بندی قرار بگیرند.




اگر می خواهید در این کشور تحصیل کنید ، بهتر است به مقاله «بهترین شهرهای فرانسه برای تحصیل» نگاهی داشته باشید تا در تصمیم گیری بهتر به شما کمک کند.






ویزای بلند مدت فرانسه برای پیوست به خانواده




این نوع ویزا مخصوص کسانی است که همسرشان شهروند یا مقیم قانونی فرانسه است و می خواهند برای زندگی به او بپیوندند.




البته لازم به ذکر است که فرزندان ، پدر و مادر و پدربزرگ و مادر بزرگ افراد مقیم قانونی در فرانسه نیز می توانند از این نوع ویزا برای مهاجرت به فرانسه و زندگی با عزیزانشان استفاده کنند.




همچنین کسانی که در فرانسه زندگی می کنند اگر بخواهند بچه ای را از خارج فرانسه به فرزندی قبول کنند ، از این نوع ویزای بلند مدت فرانسه بهره می برند.







تقریبا تمام روشهای مهاجرت فرانسه در این چهار دسته بندی قرار می گیرند. شما باید با شناسایی دقیق شرایطتان و البته مشاوره با یک وکیل مهاجرت متخصص ، بهترین روش را برای خود و خانواده انتخاب کنید.




رزرو وقت مشاوره حضوری یا ویدئویی با وکلای متخصص مهاجرت به فرانسه، در صفحه تماس با ما در وبسایت موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل امکان پذیر است.






چطور برای مهاجرت به فرانسه اقدام کنیم؟




حالا که با انواع روشهای مهاجرت به فرانسه آشنا شده اید، می توانید با آماده سازی مدارک لازم ، از طریق VFS و سفارت فرانسه در کشور محل اقامت برای روش مورد نظرتان درخواست ویزا کنید.




موسسه حقوقی بین المللی اریکه عدل در دپارتمان مهاجرت ، آماده است تا با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه مهاجرت فرانسه به شما در این مسیر کمک کند.


https://arikeadl.ir/vme4

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نکات مفيد در مورد روشهای مهاجرت به پرتغال

هفت نکته حیاتی در انتخاب موسسه مهاجرتی

کارهای مهم قبل از مهاجرت به کانادا