همراهی خانواده در مهاجرت به کانادا

همراهی خانواده در مهاجرت به کانادا

یکی از مسائلی که همواره مهاجرین کانادا با آن سر و کار دارند و سوالات بسیاری هم از ما به عنوان وکیل مهاجرت کانادا در این خصوص پرسیده می شود بحث همراهی خانواده در مهاجرت به کانادا یا همان بحث اسپانسرشیپ کانادا است. اینکه ما بتوانیم بعد از مهاجرت خانواده خود را نیز در کنار خود داشته باشیم مبحث بسیار مهمی است.




همچنین موضوعاتی مثل مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج  و گرفتن ویزای ازدواج ( اسپانسرشیپ کانادا ) نیز اهمیت زیادی دارد. برای کسب اطلاعات کامل از شما دعوت می کنیم که این مقاله را به طور کامل مطالعه فرمایید . دپارتمان تخصصی مهاجرت اریکه عدل ، در این مقاله به تشریح و بررسی کامل بحث همراهی خانواده در مهاجرت به کانادا یا همان بحث اسپانسرشیپ کانادا می پردازد .



مهاجرت از طریق اسپانسرشیپ کانادا




کلمه "Sponsorship" در زبان انگلیسی به معنی حمایت مالی یا حمایت از یک فرد یا یک چیز مشخص است. اسپانسرشیپ کانادا یعنی یک فرد یا سازمانی که در کانادا ساکن است و توانایی مالی لازم برای حمایت از ورود یک فرد به کانادا را دارد، می‌تواند این فرد را حمایت کند و اقدامات لازم برای ورود او به کانادا را انجام دهد.




این حمایت ممکن است شامل پشتیبانی مالی، مسئولیت قانونی و مسئولیت هزینه‌های پزشکی باشد. اسپانسرشیپ کانادا به ویژه زمانی مطرح می شود که فردی که در کانادا ساکن است بخواهد خانواده خود را نیز به این کشور بیاورد.






چه کسانی از اسپانسرشیپ کانادا بهره مند می شوند؟




با استفاده از اسپانسرشیپ کانادا ، می‌توانید افراد زیر را به کانادا برده و با حمایت مالی و قانونی لازم مسیر را برای اقامت آنها در کانادا هموار کنید:




1. همسر یا شریک زندگی: شما می‌توانید با استفاده از مزایای اسپانسرشیپ کانادا، همسر یا شریک زندگی خود را به کانادا بیاورید.




2. فرزندان: فرزندان زیر 22 سال نیز می توانند از برنامه اسپانسرشیپ کانادا بهره مند شوند.




3. پدر و مادر: می‌توانید پدر و مادر خود را به کانادا برده و با حمایت مالی و قانونی لازم برای آنها اقامت بگیرید.




4. برادران و خواهران: شما می‌توانید برادران و خواهران خود را نیز طی اسپانسرشیپ کانادا به این کشور بیاورید.




5. دیگر اقوام: بعضی از دیگر اقوام نیز می‌توانند از اسپانسرشیپ بهره ببرند، مانند عمو و خاله، پدربزرگ و مادربزرگ و غیره.




مهاجرین با وجود اینکه از طریق اسپانسرشیپ به کانادا وارد شوند، در مراحل بعدی مانند اخذ مجوز اقامت، کار و سایر موارد همچنان باید شرایط لازم را از نظر حقوقی، پزشکی و سایر موارد ارائه کنند.






همراهی خانواده در مهاجرت به کانادا با ویزای ازدواج




یکی از موارد اسپانسرشیپ کانادا ،  مهاجرت از طریق ازدواج و اخذ ویزای ازدواج است که برای همراهی خانواده در مهاجرت به کانادا استفاده می شود. در موضوع ویزای ازدواج کانادا ، اسپانسر که یکی از زوجین است از قبل ساکن کانادا می باشد و در پروسه اسپانسرشیپ کانادا ، برای همسر خود درخواست ویزا میکند . برخلاف انگلستان ، کانادا ویزای نامزدی صادر نمی کند . برای مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج ، فقط گزینه های  همسر رسمی و  پارتنر کامان لا ( زمانی که زوجین حداقل یکسال با هم زندگی مشترک داشته اند ) در دسترس و امکان پذیر است .




با وجود اصل فوق ،  در شرایط استثنایی و در زمانی که برای زوجین متقاضی اسپانسرشیپ کانادا ،  زندگی مشترک و یا ازدواج به هر دلیلی ممکن نباشد ،  شخص به اصطلاح اسپانسر می تواند با ذکر دلایل و مستندات درخواست ویزای پارتنر خود را بدهد ( گزینه پارتنر در آستانه ازدواج ).




برای مثال زوجینی هستند که با یکدیگر وارد رابطه مشترک می شوند اما به دلیل فاصله مکانی یا مسائل مهاجرتی و اقامتی ، تعهدات کاری و یا دلایل فرهنگی  نمی توانند با هم زندگی مشترک داشته باشند. به هر صورت مقررات مربوط به مهاجرت از طریق رابطه در آستانه ازدواج پیچیده است و مشورت گرفتن از یک متخصص مسلط بر حقوق مهاجرت کانادا الزامیست .




قسمت a از بند ۱ ماده ۱۱۷ مقررات مهاجرت و حمایت از پناهندگان کانادا تصریح می نماید ، فردی که عضو یک خانواده است در صورتی که نسبتهای زیر را با اسپانسر داشته باشد می تواند برای اسپانسرشیپ کانادا اقدام نماید :



- همسر اسپانسر


- پارتنر کامان لا ی اسپانسر (  common-law partner )


- پارتنر در آستانه ازدواج اسپانسر ( conjugal partner )

پارتنر کامان لا در مقابل پارتنر در آستانه ازدواج




یکی از راهکارهای همراهی خانواده در مهاجرت به کانادا پارتنر کامان لا است. بند دوم قانون فوق همچنین پارتنر در آستانه ازدواج را اینگونه تعریف می نماید : حالتی که در آن شخصی که ملیت خارجی داشته و خارج از خاک کانادا اقامت دارد  با اسپانسر رابطه در آستانه ازدواج باشد  و این رابطه  حداقل به مدت یک سال ادامه داشته باشد .




قسمت یک از بند یک ماده فوق پارتنر کامان لا را نیز این چنین تعریف کرده است : حالتی که در آن شخصی با اسپانسر در رابطه با قصد ازدواج  باشد و با یکدیگر زندگی مشترک داشته باشند و مدت این زندگی مشترک حداقل یک سال باشد .




مشاهده می فرمایید که برای اینکه شخصی بتواند به عنوان پارتنر کامان لا برای مهاجرت به کانادا اقدام نماید بایستی با شخص اسپانسر رابطه جدی با قصد ازدواج داشته باشد و حداقل به مدت یکسال با وی زندگانی مشترک کرده باشد . از طرف دیگر اگر شخصی بخواهد به عنوان پارتنر در آستانه ازدواج به کانادا مهاجرت کند ، فقط کافی است که با اسپانسر در رابطه در آستانه ازدواج باشد و عمر این رابطه جدی حداقل یکسال باشد . در این مورد زندگی مشترک وجود ندارد . حال ممکن است این سوال پیش آید که رابطه در آستانه ازدواج اساسا به چه معناست و چگونه میتوان بوسیله آن درخواست ویزای کانادا نمود ؟



رابطه در آستانه ازدواج چیست ؟




لفظ ” در آستانه ازدواج ” در قانون مهاجرت یا سایر مقررات تعریف نشده است . سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) نیز برای تعریف این اصطلاح به تعاریف دادگاه خانواده در پرونده های مختلف تکیه می کند.




به موجب پرونده مطروحه در دادگاه عالی کانادا گفته شده است که رابطه در آستانه ازدواج عبارت است از اینکه دو نفر قصد داشته باشند یک رابطه دائمی با قصد جدی ازدواج در آینده بوجود آورند و در قالب این رابطه تعهدات و مسئولیت های جدی را به عهده گرفته و در زندگی هم شریک باشند .



دسته بندی ویزای پارتنرِ در آستانه ازدواج




دسته بندی ویزای پارتنرِ در آستانه ازدواج در حقیقت برای رویارویی با موارد استثنایی بوجود آمده است . زمانی که افراد قادر نیستند با هم ازدواج کنند یا اینکه به عنوان پارتنر کامان لا شناخته نمی شوند ( نمی توانند به مدت یک سال با هم زندگی مشترک داشته باشند ) . سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) نمی تواند مردم را مجبور کند که ازدواج کنند چرا که حق ازدواج یا عدم آن از حقوق ابتدایی انسان هاست.




با این حال سیاست های این سازمان کاملا روشن است که ” اگر یک کانادایی و یک فرد خارجی بتوانند با هم ازدواج کنند و یا اینکه بتوانند با هم زندگی مشترک داشته باشند و یک رابطه کامان لا را آغاز کنند ، قبل از ارائه درخواست اسپانسرشیپ کانادا و مهاجرت باید به آن اقدام کنند . به عبارت دیگر تا زمانی که امکان استفاده از پارتنر کامان لا وجود دارد دلیلی برای استفاده از پارتنر در آستانه ازدواج نیست .




سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) معتقد است دسته بندی پارتنر در آستانه ازدواج مختص مواردی است که ازدواج امکان پذیر نیست مانند موردی که فرد خارجی تبعه کشوری است که در آن طلاق امکان پذیر نیست یا اینکه ازدواج با هم جنس ممنوع است . علاوه بر اینها این افراد معمولا نمی توانند مدت زیادی در کشور دیگری بمانند و شرط زندگی یکساله را بدست بیاورند و به دنبال آن پارتنر کامان لا شناخته شوند .




همانطور که در سیاست های سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) اشاره شده است ” دسته بندی پارتنر در آستانه ازدواج برای زوجینی است که برای آنها نه ایجاد شرایط پارتنر کامان لا مقدور است و نه ازدواج امکان پذیر است .




مانع بزرگ بر سر راه مهاجرت از طریق پارتنر در آستانه ازدواج همان عدم وجود زندگانی مشترک به دلیل وجود مشکلات مهاجرتی و اقامتی است . علاوه بر این ممکن است زوجین فعلا تصمیم گرفته باشند که ازدواج نکنند . کارمندان سازمان مهاجرت معمولا از متقاضیان مهاجرت از طریق ازدواج درخواست می کنند که حداقل قصد ازدواجشان در آینده را بیان کنند . اگر مهاجرین قصد ازدواج خود را صراحتا بیان کنند کارمند سازمان مهاجرت سوال خواهد کرد که آیا آنها به آن سطح از پذیرش تعهد رسیده اند که بخواهند پاتنر در آستانه ازدواج شناخته شوند یا خیر .




دستور العمل سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) بیان می کند که :




” عدم امکان ازدواج برای استفاده از گزینه پارتنر در آستانه ازدواج، ضرورتاً مورد نیاز نیست ”  . علت این بیانیه این است که  حقوق اولیه مردم در مورد حق انتخاب و ازدواج تضییع نشود . کلید تشخیص این موضوع این است که آیا زوجین در رابطه در آستانه ازدواج هستند یا خیر و اینکه مانع غیر قابل اجتنابی در خصوص زندگی مشترک انها وجود دارد یا خیر ؟ .




بنابراین اثبات این موضوع که موانع موجود بر سر راه ازدواج و زندگی مشترک “اجتناب ناپذیر” هستند ، به تخصص و تسلط وکیل مهاجرت کانادا بستگی دارد . علاوه بر اینها باید اثبات شود که عدم ازدواج زوجین ، دلیلی بر عدم آمادگی آنها  در خصوص پذیرش تعهدات زندگانی مشترک نیست .




پرسش بعدی این است که آیا زوجین متقاضی مهاجرت مشمول عنوان رایطه در آستانه ازدواج می شوند یا خیر ؟




اولین گام در راستای پاسخگویی به این سوال این است که بر اساس اسناد و مدارک موجود ، زمان تقریبی شروع رابطه جدی با قصد ازدواج  تعیین شود . تعیین تاریخ دقیق  در این مورد معمولا غیر ممکن است  . باید به خاطر داشته باشید که برای اینکه زوجین مشمول دسته بندی  رابطه در آستانه ازدواج شده و از آن به منظور مهاجرت به کانادا استفاده کنند ، باید حداقل به مدت یکسال در رابطه جدی با قصد ازدواج به سر برده باشند . خیلی کم اتفاق می افتد که یک رابطه در آغاز آشنایی افراد ، تبدیل به یک رابطه با قصد ازدواج شود . این روابط غالبا در مرور زمان این وصف را پیدا می کنند .




اگر زوجین نتوانند دوره زمانی زندگی مشترک خود را زمانی که حتی در یک کشور زندگی می کرده اند را اثبات کنند ، ممکن است مهاجرت آنها را زیر سوال ببرد . یک وکیل متخصص مهاجرت به کانادا می تواند با استدلال و توضیح منطقی ، سازمان مهاجرت را قانع کند که مثلا به خاطر دلایل فرهنگی ، زندگی مشترک مقدور نبوده است . البته ناگفته نماند که اقناع مسئولین در این خصوص به اسناد و مدارکی بستگی دارد که توسط متقاضی ارائه شده است .




علاوه بر اینکه در اسپانسرشیپ کانادا ، زوجین همچنین باید سطحی از وابستگی اقتصادی به یکدیگر را نیز اثبات نمایند چرا که سازمان مهاجرت اطمینان پیدا کند که رابطه این دو از دوستی و آشنایی فراتر رفته است.






اسپانسرشیپ کانادا برای فرزندان




حداقل سن برای اسپانسرشیپ فرزندان در کانادا، بستگی به نوع ویزای مورد نظر دارد. به طور کلی، برای ورود فرزندان به عنوان مهاجر پایدار، باید کمتر از ۲۲ سال سن داشته باشند و برای ورود به عنوان دانشجو، ممکن است سن بیشتری داشته باشند، بستگی به نوع برنامه تحصیلی و توافقاتی که بین دانشگاه و مهاجر صورت گرفته باشد.




در صورتی که فرزند بالای ۲۲ سال سن باشد، باید شرایط ویژه‌ای را برای ورود و اقامت در کانادا ایجاد کند، مانند اخذ ویزای کار یا اقامت دائم. همچنین، در صورتی که فرزندان ازدواج کرده باشند، اسپانسر باید برای هر فرزند و همسر آن‌ها، جداگانه اقدامات لازم را انجام دهد.






اسپانسرشیپ کانادا برای پدر و مادر (والدین)




برای اینکه پدر و مادر مهاجر بتوانند از مزایای همراهی خانواده در مهاجرت به کانادا بهره مند شوند ، باید شرایط زیر وجود داشته باشد:




1. باید شما یا همسر شما در کانادا به عنوان یک شهروند کانادا شناخته شوید یا اینکه دارای اقامت دائم (PR) باشید.




2. باید از نظر مالی قادر به تأمین هزینه‌های زندگی خود و پدر و مادر باشید و نیازی به استفاده از منابع دولتی نداشته باشید.




3. باید برای پدر و مادر خود درخواست ویزای والدین کانادا را ارسال کرده و مراحل آن را کنید.




4. باید مطمئن باشید که پدر و مادر شما می‌توانند از نظر سلامتی و بدنی به کانادا سفر کنند و توانایی ادامه زندگی خود را در کانادا دارند.




5. باید مطمئن باشید که پدر و مادر شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط دارند یا آماده‌اند در کلاس‌های زبان شرکت کنند.




6. برای اثبات رابطه خانوادگی، باید مدارکی مانند شناسنامه، گذرنامه و گواهی ازدواج را آماده کنید و ارائه دهید.






اسپانسرشیپ کانادا برای برادر و خواهر




برای اسپانسرشیپ برادر یا خواهر در کانادا باید شرایط زیر را ایجاد کنید:




1. فرد اسپانسر یا همسر وی باید یا شهروند کانادا باشد و یا اینکه دارای اقامت دائم کانادا باشد.




2. برادر یا خواهر شما باید زیر ۲۲ سال باشند و نیاز به پشتیبانی و حمایت داشته باشند.




3. شما باید از نظر مالی بتوانید برادر و خواهرتان را ساپورت کنید و همچنین نیازی نباشد که از منابع دولتی استفاده کنید.




4. برای برادر یا خواهر خود باید درخواست ویزا کنید و مراحل آن را طبق قوانین و مقررات پیش ببرید.




5. برادر یا خواهر شما باید مطابق با شرایط و معیارهای مهاجرت به کانادا باشند، مانند داشتن تحصیلات مورد نیاز، مهارت‌های کاری و سایر شرایط.




6. برای اثبات رابطه خانوادگی، باید مدارکی مانند شناسنامه، گذرنامه و ... را ارائه دهید.




7. برادر یا خواهر شما بتوانند از نظر سلامتی و بدنی به کانادا سفر کنند و در کانادا به زندگی خود ادامه دهند.




8.  برادر یا خواهر شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط داشته باشند و یا اعلام آمادگی کنند که در کلاس‌های زبان شرکت می کنند.



نتیجه گیری بحث ویزای ازدواج کانادا




درخواست اسپانسرشیپ خانواده یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا است که به شما اجازه می‌دهد فرزندان، همسر، برادر یا خواهر خود را به عنوان مهاجران دائمی به کانادا دعوت کنید. برای این کار، شما باید به عنوان اسپانسر به شرایط و معیارهای مورد نیاز پاسخ دهید و تضمین کنید که می‌توانید از نظر مالی و قانونی خانواده خود را پشتیبانی کنید.




مزایای این روش شامل فراهم کردن فرصت برای دیدار با خانواده در کانادا، بهره مندی از پشتیبانی خانواده در زمینه امور مالی و خانوادگی و همچنین بهره‌مندی از خدمات سلامت و آموزشی در کانادا است.




اما برای موفقیت در این روش، باید با شرایط و معیارهای مهاجرت به کانادا آشنا شوید و توانایی پاسخگویی به نیازهای مالی و قانونی خانواده را داشته باشید. همچنین، باید مطمئن باشید که فرزندان، همسر، برادر یا خواهر شما می‌توانند از نظر سنی، سلامتی، تحصیلاتی و مهارت‌های کاری مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا، این معیارها را برآورده کنند.




اگر شما و خانواده‌تان توانستید شرایط و معیارهای مهاجرت به کانادا را برآورده کنید، اسپانسرشیپ خانواده می‌تواند راهی مطمئن و موثر برای مهاجرت به کانادا باشد.


https://arikeadl.ir/eba3

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نکات مفيد در مورد روشهای مهاجرت به پرتغال

هفت نکته حیاتی در انتخاب موسسه مهاجرتی

کارهای مهم قبل از مهاجرت به کانادا