گام به گام تا دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا

گام به گام تا دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا

یکی از مهم ترین  مدارکی که در روند کیس های مهاجرتی نیاز است تا موکلین من تهیه کنند ، گواهی عدم سوء پیشینه است. در سالهای گذشته صفها و انتظار های طولانی در پلیس +10 بسیاری از آنها را خسته و دلسرد می کرد. خوشبختانه در حال حاضر این کار به شکل آنلاین قابل انجام است و این مقاله هم به راهنمای دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا ارتباط دارد.




سامانه ثنا یا همان درگاه خدمات الکترونیک قضایی یکی از خدمات نوین قوه قضاییه است که بسیاری از خدمات قضایی سرعت می بخشد. یکی از این خدماتی که در دپارتمان مهاجرت اریکه عدل بسیار مفید بوده  دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت آنلاین است.




این خدمت قوه قضاییه از دو جنبه اهمیت دارد. مورد اول اینکه دیگر نیازی نیست حضورا به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید و متحمل صفهای طولانی شوید و دیگر اینکه سرعت گرفتن آنلاین عدم سوء پیشینه بسیار بالا است و حدود 24 ساعت زمان می برد. در این مقاله با من محمد مسعودی وکیل مهاجرت همراه باشید تا گام به گام تا دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا را مرور نماییم. 




گام اول: ثبت نام در ثنا




اولین قدم برای برخورداری از خدمات و دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا به صورت آنلاین ثبت نام در سامانه ثنا است. خوشبختانه در این زمینه هم پیشرفت خوبی داشتیم و اکنون بر خلاف گذشته ثبت نام و احراز هویت به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر است.




قبل از این باید به صورت حضوری به دفاتر الکترونیک خدمات قضایی مراجعه می کردید و با ارائه مدارک لازم سامانه ثنای خودتان را فعال می کردید اما الان دیگر نیازی به اتلاف وقت نیست و شما می توانید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید که قطعا سرعت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت آنلاین را افزایش می دهد.




برای ثبت نام در سامانه ثنا به صورت آنلاین به صفحه اصلی درگاه خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. در لیست شبکه ای که باز می شود روی سامانه ثبت نام الکترونیک کلیک کنید.




 




گام دوم: ورود به سامانه گواهی عدم سوء پیشینه




بعد از ثبت نام در ثنا به صفحه اصلی درگاه خدمات الکترونیک قضایی برگردید و در لیست شبکه ای که پیش رو دارید روی گزینه ورود به سامانه گواهی عدم سوء پیشینه کلیک کنید.



ورود به سامانه گواهی عدم سوء پیشینه



ورود به سامانه گواهی عدم سوء پیشینه



در مرحله بعدی وارد صفحه ای می شوید که بایستی اطلاعات ورود به سامانه ثنا که در زمان ثبت نام دریافت کرده اید را وارد کنید تا به صفحه شخصی خود دسترسی داشته باشید.




در این زمان یک پیامک حاوی رمز موقت برای شما ارسال می شود که تا تاریخ مشخص اعتبار دارد و در گام دوم ورود باید عدد 6 رقمی که داخل این پیامک هست وارد نمایید. 




بعد از وارد کردن رمز موقت در این مرحله وارد صفحه دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا به صورت آنلاین می شوید.




گام سوم: درخواست جدید گواهی عدم سوء پیشینه




اگر تا اینجای راهنمای دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا را به درستی پیش رفته باشید اکنون در صفحه ای قرار دارید که می توانید درخواست جدید برای صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت آنلاین را ثبت نمایید. 




در صفحه ای که باز شده روی درخواست جدید کلیک کنید تا به مرحله بعدی هدایت شوید. 






گواهی عدم سوء پیشینه جدید



گواهی عدم سوء پیشینه جدید



گام چهارم: تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست




در این مرحله شما یک فرم اطلاعات و گزینه ثبت درخواست موقت پیش رو دارید. اطلاعات شما قبلا از سیستم ثنا دریافت می شود و نیازی نیست که شما به صورت دستی آنها را وارد کنید. 




فقط در قسمت پایینی فرم باید انتخاب کنید که می خواهید گواهی عدم سوء پیشینه شما به سازمان خاصی ارسال شود یا اینکه این فقط یک درخواست شخصی است. 




دقت کنید که برای سفارت ها و طی کردن روند صدور ویزا و تامین مدارک شما باید درخواست شخصی ثبت کنید و خودتان بعد از دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت آنلاین برای ترجمه و تایید اقدام نمایید.



ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه به صورت آنلاین



ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه به صورت آنلاین



گام پنجم: پرداخت هزینه و تایید نهایی




در مرحله پنجم که در واقع آخرین گام درخواست گواهی عدم سوء پیشینه به صورت آنلاین است شما بایستی هزینه گواهی را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. 




در زمان تحریر این مقاله هزینه ای که باید توسط متقاضی به قوه قضاییه برای صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت آنلاین پرداخت شود مبلغ 20 هزار تومان است. 



هزینه دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا



هزینه دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا



بعد از پرداخت هزینه مورد نظر روی دکمه ثبت نهایی اطلاعات بزنید تا روند دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا به صورت آنلاین به پایان برسد و شما درخواست خود را به صورت رسمی به قوه قضاییه ارسال کنید. 




در صورتیکه شما همه مراحل را به درستی طی کرده باشید گرفتن آنلاین عدم سوء پیشینه نباید بیشتر از 5 دقیقه زمان ببرد. در محله بعدی شما باید منتظر صدور گواهی عدم سوء پیشینه بمانید. این قضیه می تواند بین 24 تا 48 ساعت زمان ببرد.




دریافت کردن نسخه الکترونیکی گواهی عدم سوء پیشینه




بعد از 24 تا 48 ساعت از ثبت درخواست نهایی صدور گواهی عدم سوء پیشینه شما یک پیامک از سامانه ADLIRAN به شرح زیر دریافت خواهید کرد:



برای درخواست گواهی عدم سوء پیشینه شما با کد رهگیری 12345678912345 ابلاغیه صادر شد. برای مشاهده ابلاغیه به سامانه ابلاغ مراجعه کنید. 



نکته ای که اینجا ممکن است گیج کننده باشد این است که شما نمی توانید نسخه الکترونیکی گواهی عدم سوء پیشینه را از همین سامانه گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنید. بلکه باید به سامانه ابلاغ الکترونیک در عدل ایران مراجعه کنید. 




برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیک یا می توانید از صفحه اصلی ثنا از لیست شبکه ای گزینه سامانه ابلاغ الکترونیک را انتخاب کنید یا اینکه مستقیما وارد آدرس https://eblagh.adliran.ir شوید. در هر دو صورت بعد از احراز هویت می توانید به داشبورد ابلاغ الکترونیک خود دسترسی داشته باشید. 




در صفحه اصلی روی ابلاغیه های جدید کلیک کنید:



ابلاغ الکترونیک, مشاهده گواهی عدم سوء پیشینه در سامانه ابلاغ



مشاهده گواهی عدم سوء پیشینه در سامانه ابلاغ



در صفحه ای که باز می شود شما به لیست ابلاغیه های جدیدتان دسترسی خواهید داشت. در لیست ابلاغیه ها باید به دنبال ابلاغیه ای با عنوان « نتيجه درخواست گواهي عدم سوء پيشينه» باشید. وقتی آن را پیدا کردید در سمت چپ لیست روی لینک « مشاهده» کلیک کنید. 




در صفحه ای که باز می شود شما عناوینی طبق تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:



دریافت ابلاغیه گواهی عدم سوء پیشینه



دریافت ابلاغیه گواهی عدم سوء پیشینه



یک نکته کلیدی دیگری که اینجا وجود دارد این است که اکثر موکلین من روی دریافت نسخه چاپی می زنند که درست نیست و به جای گواهی عدم سوء پیشینه ابلاغیه قوه قضاییه را دریافت می کنند که صحیح نیست!




شما در اینجا نیازی به خود ابلاغیه ندارید بلکه فایل پیوست ابلاغیه ( همان نسخه الکترونیک گواهی عدم سوء پیشینه) است که هدف شماست. برای دریافت گواهی روی گزینه دریافت پیوست کلیک کنید. بعد از کلیک ممکن است که متن زیر را ببینید:



سیستم در حال استخراج اطلاعات پیوست ابلاغیه است. لطفا جهت مشاهده، پس از گذشت دو دقیقه، مجددا اقدام کنید.



در این صورت مجدد به صفحه اصلی ابلاغ الکترونیک برگردید ولی این بار به جای کلیک روی ابلاغیه های جدید روی گزینه « ابلاغیه های مشاهده شده » کلیک کنید و همان روند سابق را برای رسیدن به متن ابلاغیه طی کنید و مجددا روی دریافت پیوست ابلاغیه مطابق تصویر بالا کلیک کنید.




تبریک می گویم! الان نسخه PDF گواهی عدم سوء پیشینه شما روی دستگاه شما دانلود می شود:



تصویر گواهی عدم سوء پیشینه



تصویر گواهی عدم سوء پیشینه



از اینکه در مقاله گام به گام تا دریافت عدم سوء پیشینه از ثنا با من محمد مسعودی ، وکیل مهاجرت همراه بودید بسیار سپاسگزارم. در ادامه به برخی از سوالاتی که موکلین من می پرسند اشاره می کنم. شما هم اگر سوالی دارید می توانید در بخش نطرات بنویسید یا اینکه به انجمن حقوقی و مهاجرتی اریکه عدل مراجعه نمایید. 




پرسش و پاسخها





https://arikeadl.com/%d8%af%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%b9%d8%af%d9%85-%d8%b3%d9%88%d8%a1-%d9%be%db%8c%d8%b4%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d8%ab%d9%86%d8%a7/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نکات مفيد در مورد روشهای مهاجرت به پرتغال

هفت نکته حیاتی در انتخاب موسسه مهاجرتی

کارهای مهم قبل از مهاجرت به کانادا