سیر تا پیاز ثبت شرکت در جبل علی

سیر تا پیاز ثبت شرکت در جبل علی
اگر قصد ثبت شرکت در جبل علی را دارید توصیه می کنیم برای آشنایی با این کشور محبوب و زیرساختها و اقتصاد آن با دپارتمان شرکتها در اریکه عدل همراه باشید. ثبت شرکت جبل علی بهترین گزینه برای انتخاب میباشد زیرا جبل علی یک بندر بزرگ بازرگانی و قطب تجاری در اطراف و حومه  دبی در امارات متحده عربی می باشد.


سواحل شنی و ماسه ای جبل علی در نزدیکی بندرگاهی پر رفت و آمد و شلوغ است، این منطقه مرکز ورزشی و تفریحی بازیهای گلف ، شنا و غواصی است، در آبهای زیبای خلیج فارس می توان حیات و زندگی دریایی و حرکت کشتی ها را مشاهده نمود.

در مجاورت و نزدیکی این محدوده رقابت های ورزشی Ghantoot و کلوپ ورزشی Polo در ابوظبی مسابقات قهرمانی برگزار و اجرا می نمایند و همچنین  دیگر فعالیت ها و خدمات تفریحی ورزشی  نیز برای عام مردم ارائه می گردد، این بازیها همان گلف یا اسب سواری می باشد.




 

جمعیت جبل علی



بندر جبل علی برای کارگران و کارمندانی که در بندر کار می کردند ساخته شد و این بندر جمعیتی حدود ۳۰۰ نفر داشت، مساحت آن بیش از ۱۳۴ کیلومتر مربع ( معادل ۵۲ متر مربع) مایل می باشد. در حال حاضر این منطقه مرکز تجمع بیش از ۵۰۰۰ شرکت خارجی و بین المللی از ۱۲۰ کشور دنیا بوده  و از اهمیت اقتصادی و تجاری بالایی برخوردار است.




به عنوان یک منطقه آزاد، جمعیت دائمی در جبل علی نسبتاً کمتر از سایر امارات متحده عربی است. بر اساس آمارهای موجود، در سال 2021، تخمینی از جمعیت جبل علی در حدود 100 هزار نفر بوده است. این شامل ساکنان دائم و کارکنان شرکت‌ها و صنایع مختلف است که در منطقه فعالیت می‌کنند.

مهم است بدانید که جمعیت جبل علی به علت ویژگی منطقه آزاد و مرکز تجاری بودن آن، ممکن است تغییر کند و به مرور زمان افزایش یابد. این وابسته به فعالیت‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری‌های جدید و توسعه بیشتر در جبل علی است.

ساختار سیاسی جبل علی



کشور امارات متحده عربی از هفت امارات تشکیل شده است، این هفت امارات شامل ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، ام القوین، راس الخیمه و فجیره می باشد. امارات متحده عربی در تاریخ دوم ماه دسامبر سال ۱۹۷۱ استقلال خود را از کشور انگلستان بازپس گرفت، قانون اساسی ، نظام نامه  و مشروطیت این کشور مبنی بر استقلال و آزادی در سال ۱۹۹۶ تصویب ، دائمی و ثابت شد.

قبل از تصمیم به ثبت شرکت در جبل علی شما باید با ساختار سیاسی منطقه و نحوه اجرای قوانین در آن آشنا شوید. جبل علی یک منطقه آزاد در امارات متحده عربی است. امارات متحده عربی دارای ساختار سیاسی فدرال است که شامل هفت امارت مستقل است. امارت‌ها عبارتند از: دبی، ابوظبی، شارجه، عجمان، ام القوین، راس الخیمه و فجیره.

جبل علی مستقل از امارات متحده عربی در قوانین مالیاتی، گمرکی و تجاری عمل می‌کند. این منطقه دارای ساختار مدیریتی مستقلی است و تحت نظارت جبل علی فری زون ایتی‌آی (JAFZA) قرار دارد. JAFZA مسئول نظارت بر تمام فعالیت‌های تجاری و صنعتی در جبل علی است.

منطقه جبل علی به عنوان یک منطقه آزاد تحت قوانین و مقررات خاص خود فعالیت می‌کند. این منطقه مزایای مالی و تجاری ویژه‌ای به شرکت‌ها ارائه می‌دهد، از جمله معافیت مالیاتی و امکانات خاص در زمینه تجارت بین‌المللی. برای کسب اطلاع بیشتر توصیه می کنیم مقاله تفاوت منطقه آفشور و منطقه آزاد در دبی را مطالعه نمایید.

در کل، ساختار سیاسی جبل علی بر پایه سیستم فدرال امارات متحده عربی استوار است و با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد منطقه، دارای قوانین و مقررات خاص خود برای مدیریت تجارت و سرمایه‌گذاری است.

زیرساخت ها و اقتصاد جبل علی



زیرساخت ها و اقتصاد جبل علی

زیرساخت ها و اقتصاد جبل علی



بندر جبل علی از طریق و بواسطه مقررات و قلمرو  DP WorldUAE Region  اداره و مدیریت می گردد، DP WorldUAE Region منطقه ای در امارات متحده عربی است که در واقع نخستین، بزرگترین و برترین پایانه و ترمینال دریایی در خاورمیانه است. این ترمینال پرچم و نشانی از امکانات، فرصتها و وسایل حمل و نقل دریایی بنادر دبی می باشد، مجموعه ای از بنادر دبی که  جهانی و بین المللی هستند و بیش از ۶۵ ترمینال و پایانه دریایی از شش قاره دنیا دارد. دبی دو نوع بندر دارد، یکی بنادر محلی و منطقه ای ، دومی بنادر بین المللی .




بنادر بین المللی دبی DPI) Dubai Ports International) در سال 1999 تاسیس شدند و سپس در سال 2005 بنادر بین المللی دبی رسما با  اقتدار، اختیارات و امتیازات بنادر دبی ( Dubai Ports Authority ) ادغام شدند و بدین ترتیب  بنادر جهانی( DP WORLD ) دبی تشکیل شد. این بنادر جهانی و بین المللی توسط دولت دبی در امارات متحده عربی از طریق یک شرکت هلدینگ اداره می شود.

جبل علی بندری واقع در دبی است و از موقعیت استراتژیکی مهمی برخوردار می باشد، بدین ترتیب که جبل علی تقاطع و چهارراه منطقه ای می باشد که امکان دسترسی به بازارهای بین المللی و حمل و نقل دریایی را برای بیش از ۲ بیلیون نفر فراهم می نماید.

این منطقه مهم یک قطب و مرکز عمده از فعالیت های چند منظوره متحد الشکل و یکپارچه اعم از ناوگان دریایی، هوایی و زمینی بوده و کلیه وسایل نقلیه از طریق هوا، زمین و دریا به هم متصل می شوند.

امکانات، فرصت های بسیار و جامع کاری و تجاری فراوانی داشته، بندر جبل علی  نقش و تاثیر حیاتی و بسیار مهمی در اقتصاد کشور امارات متحده عربی دارد.

این مدخل ورودی دروازه ای برای ورود و عبور و مرور بیش از ۹۰ سرویس  هفتگی از ناوگان خدمات دریایی، زمینی و هوایی  می باشد که بیش از ۱۴۰ بندر جهانی و بین المللی  را به هم متصل می نماید.

پیشرفت و توسعه های اقتصادی موجود در این بندر منجر به افزایش ابعاد و ظرفیت کل حمل و نقل ( TEU ) بیش از 22 میلیون و صد هزار انواع کشتی های باربری و کانتینری  20 فوت و 40 فوت  تا سال 2018 شده  است و در نتیجه با در نظر گرفتن و محاسبه شرایط و قوانین TEU هزینه های بار در انواع مختلف کانتینر تعیین می گردد. منظور از  TWENTY- FOOT EQUIVALENT UNIT)  TEU) اندازه گیری ظرفیت بار و کشتی های کانتینری می باشد.

بندر جبل علی به مدت ۲۰ سال متوالی است که  به عنوان  بهترین بندر خاورمیانه انتخاب و در ردیف نهمین بندر بزرگ دنیا می باشد، و بزرگترین بندرگاه و لنگرگاه ساخت دست بشر است. مجموعه شرکت های حمل و نقل بین المللی  بنادر دبی در کشور امارات متحده عربی شامل، بندر جبل علی ، مینا رشید، ترمینال کروز ، پهلوگاه و لنگرگاه ساحلی، و الحمریه در شهر دبی می باشد.

زبان و واحد پول جبل علی



اگر چه زبان عربی، زبان رسمی در کشور امارات متحده عربی است ولی طی سالهای گذشته زبان انگلیسی از متدوال ترین زبانها در دبی می باشد. واحد پول رایج در جبل علی و کشور امارات متحده عربی درهم اماراتی است.



انواع ساختارها برای ثبت شرکت در جبل علی




در جبل علی، می‌توان انواع مختلفی از شرکت‌ها را ثبت کرد. این شامل انواع شرکت‌های محدود مسئولیت، شرکت‌های عمومی، شرکت‌های خاص، شرکت‌های همکاری بین‌المللی و شرکت‌های فرعی است. در زیر توضیحات کوتاهی درباره هر یک ارائه شده است:




1. شرکت محدود مسئولیت (LLC و LLP): شرکت محدود مسئولیت یکی از محبوب‌ترین انواع شرکت‌های ثبت شده در جبل علی است. آنها معمولاً برای کسب و کارهای محلی و خارجی استفاده می‌شوند.




2. شرکت سهامی عام: شرکت عمومی یا PJSC یک شرکت با سهام عام است که سهام آن به عموم قابل عرضه است و ممکن است برای پروژه‌های بزرگ تجاری و صنعتی استفاده شود.




3. شرکت سهامی خاص: شرکت خاص یا Private Joint Stock Company یک شرکت با سهام خاص است که سهام آن تنها بین اعضای محدود یا گروه‌های خاص انتقال می‌یابد.




4. شرکت تجاری بین‌المللی: شرکت همکاری بین‌المللی یا International Business Company (IBC) به عنوان یک شرکت بین‌المللی در جبل علی ثبت می‌شود و معمولاً برای فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری بین‌المللی استفاده می‌شود.




5. شرکت فرعی: شرکت فرعی یا Subsidiary Company یک شرکت است که تحت مالکیت و کنترل یک شرکت دیگر قرار دارد. شرکت فرعی می‌تواند از مزایای حقوقی و مالی مرتبط با شرکت مادر بهره‌برداری کند.




در ادامه به بررسی جزئیات این ساختار ها و ثبت شرکت در جبل علی می پردازیم.






ثبت شرکت در جبل علی از نوع LLC



شرکت آفشور جبل علی ، معمولا به عنوان یک شرکت مسئولیت محدود جبل علی یا شرکت LLC جبل علی معاف از مالیات نامیده می شود، این نوع شرکت ساختار حقوقی با نرخ مالیاتی پایین و در برخی موارد بدون مالیات است که شرایط مناسبی برای نهاد حقوقی یا فرد حقیقی ایجاد می کند که میخواهد تعهد و بار مالیاتی را به حداقل رسانده و مدیریت ثروت و اموال خود را بهبود بخشد.

شرکت های آفشور کشور امارات متحده عربی دست آویز های محبوب و متداولی، برای کارآفرینان بین المللی شده اند که در پی تاسیس و راه اندازی کسب و کار و تجارت در کشور امارات هستند.

 

مشخصه های اصلی شرکت LLC معاف از مالیات جبل علی

ثبت شرکت LLC جبل علی


جزئیات شرکت

مشخصه های کلی


 


 

نوع شرکت


شرکت مسئولیت محدود معاف از مالیات( شرکت آفشور JAFZA منطقه آزاد تجاری )Jebel ali free zone area

لزوم دفتر و نمایندگی ثبت شده


خیر

لزوم داشتن مهر شرکت


اختیاری است

مجاز به شرکت در مزایده های دولتی


خیر

امکان دستیابی به قراردادهای مالیاتی مضاعف


بله

امکان ثبت بدون فعالیت


بله

سهامداران و مدیران


 


 

تعداد نفرات


حداقل یک نفر

نیاز به نماینده محلی


خیر

امکان افشای اطلاعات سهامداران به اداره ثبت شرکتها


خیر

مجاز به افشای اطلاعات و سوابق مالکان ذینفع و سهامداران به نمایندگی اداره ثبت


بله

سهام و سرمایه اولیه

 

انواع و رده های سهام


سهام ثبت شده

ارائه گزارش سالانه


خیر

حداقل سهم سرمایه قابل پرداخت


۱ دلار آمریکا

دیگر مشخصه ها

 

ملزم به بایگانی گزارش مالیاتی سالانه


خیر

ملزم به بایگانی اظهارات مالی سالانه


بله

ملزم به تعیین یک نفر حسابرس


خیر

تعهدات مالیاتی شرکت LLC

شرکت مسئولیت محدود جبل علی از پرداخت مالیات معاف است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مالیات شرکت ها در دبی : معافیتها و قوانین را بخوانید.

زمان لازم برای تاسیس شرکت مسئولیت محدود

برای تاسیس شرکت LLC در جبل علی یک ماه زمان نیاز است.

مزیت های شرکت مسئولیت محدود معاف از مالیات جبل علی

- شرکت تجاری جبل علی در کشور امارات متحده عربی معاف از مالیات می باشد.


- برخورداری از مالکیت صد درصدی و قطعی با ثبت و راه اندازی شرکت آفشور جبل علی .


- عدم نیاز به دفتر فیزیکی برای شرکت حقوقی آفشور در جبل علی


- افراد مقیم و ساکنین امارات متحده عربی می توانند شرکت آفشور در جبل علی تاسیس نمایند.


- سوابق، مدارک، پیشینه و اطلاعات سهامداران و مدیران شرکت آفشور امارات متحده عربی علنی و عمومی نبوده و محرمانه می باشند.


- شرکت های آفشور امارات متحده عربی نیازی به ارائه صورت حسابها و اظهارات مالی حسابرسی شده ندارند.


- شرکت آفشور مسئولیت محدود جبل علی هیچ توافقی با دیگر کشورها برای تبادل اطلاعات مربوط به امور مالیاتی ندارد.


- تشکیل و تاسیس یک شرکت آفشور امارات متحده عربی و افتتاح حساب بانکی شرکت از طریق دورکاری و بدون حضور در امارات  انجام می گردد.


- هزینه های تاسیس یک شرکت آفشور در جبل علی قابل پرداخت و مقرون به صرفه می باشد.

ثبت شرکت در جبل علی از نوع LLP



ثبت شرکت در جبل علی از نوع LLP

ثبت شرکت در جبل علی از نوع LLP



شرکت مسئولیت محدود شراکتی در جبل علی یا شرکت LLP در جبل علی نوعی از شیوه مشارکت در مقیاس کوچک و  تحت فرم جدیدی از ساختار تجاری می باشد. این ساختار جدید تفاوت بین دو نوع شرکت را برطرف می نماید.

دو نوع شرکت مانند

۱- مالکیت منحصر بفرد مشارکتی ( در این نوع شرکت مسئولیت شرکا نامحدود است)

۲- مسئولیت محدود مشارکتی ( در این نوع شرکت حامیان و ضامن های شرکت فقط مسئولیت محدود داشته و وظائف دیگری ندارند)

در واقع تفاوت این دو نوع شرکت در مسئولیت های شرکای آنان می باشد.

 

مشخصه های اصلی شرکت LLP جبل علی

شرکت مشارکت مسئولیت محدود جبل علی


جزئیات شرکت

مشخصه های کلی


 


 

نوع شرکت


مشارکت مسئولیت محدود ( که به عنوان FZCO منطقه آزاد تجاری نیز شناخته می شود.)

دفتر و نمایندگی ثبت شده


خیر

دستیابی به قرارداد مالیاتی مضاعف


بله

لزوم داشتن مهر شرکت


اختیاری است

مجاز به مزایده گذاشتن قراردادهای دولتی


بله

دستیابی به قراردادهای مالیاتی مضاعف


بله

امکان ثبت بدون فعالیت


بله

سهامداران و مدیران


 


 

حداقل نفرات


یک

لزوم بومی بودن


خیر

افشای اطلاعات و سوابق ذینفعان به اداره ثبت


خیر

افشای مالکان ذینفع به نمایندگی اداره  ثبت


بله

سهام و سرمایه اولیه


 


 

سطح و رده سهام


سهام ثبت شده

ارائه گزارش سالانه


خیر

حداقل سرمایه سهام قابل پرداخت


۱۳۶۲۰۰ دلار

دیگر مشخصه ها

 

ملزم به بایگانی سود و بازده مالیاتی سالانه


خیر

ملزم به بایگانی اظهارات مالی سالانه


بله

ملزم به تعیین یک نفر حسابرس


بله

الزامات و تعهدات مالیاتی

شرکت LLP جبل علی معاف از پرداخت مالیات است. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مالیات شرکت ها در دبی : معافیتها و قوانین را بخوانید.

زمان لازم برای تشکیل شرکت مشارکتی

برای ثبت شرکت LLP در جبل علی سه ماه زمان نیاز است.

مزیت های خاص شرکت LLP جبل علی

- تشکیل شرکت تجاری جبل علی در کشور امارات متحده عربی بدون مالیات است.


- تشکیل و تاسیس شرکت آفشور جبل علی ۱۰۰ درصد مالکیت شرکت را به همراه دارد.


- برای ثبت شرکت حقوقی آفشور در جبل علی نیازی به داشتن دفتر فیزیکی ندارد.


- افراد مقیم و ساکنین کشور امارات متحده عربی می تواند شرکت حقوقی مسئولیت محدود مشارکتی در جبل علی تاسیس نمایند.


- شرکت های آفشور امارات نیازی به ثبت و بایگانی اظهارات و گزارش های مالی حسابرسی شده ندارند.


- جبل علی هیچ توافقی بر تبادل اطلاعات مالیاتی با دیگر کشورها ندارد.

نتیجه گیری




جبل علی یک منطقه آزاد در امارات متحده عربی است که به عنوان یک مرکز تجارت بین المللی و محل زندگی و کار بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌ها شناخته می‌شود. این منطقه برای کسب و کارهای بین المللی و محلی فرصت‌های ارزشمندی را فراهم می‌کند. با این حال، قبل از تصمیم‌گیری درباره ثبت شرکت در جبل علی، باید در نظر داشته باشید که آیا این انتخاب با نیازها و هدف‌های شما سازگار است یا خیر.




برخی از مزایای ثبت شرکت در جبل علی عبارتند از:


1. مالیات صفر: شرکت‌های ثبت شده در جبل علی معاف از پرداخت مالیات در امارات متحده عربی هستند.


2. محیط کسب و کار متنوع: جبل علی به عنوان یک مرکز تجاری بین المللی، فرصت‌های گسترده‌ای برای همکاری با شرکت‌های داخلی و خارجی فراهم می‌کند.


3. سهولت ثبت شرکت در جبل علی و مدیریت آن: روند ثبت شرکت در جبل علی نسبتاً ساده است و ساختار مدیریتی مدرنی دارد.




هرچند ثبت شرکت در جبل علی می‌تواند به نفع بسیاری از شرکت‌ها باشد، اما برای تصمیم نهایی، توصیه می‌شود که با یک مشاور حقوقی متخصص مطمئن شوید که شرایط و مزایای ثبت شرکت در جبل علی با نیازها و استراتژی شما سازگاری دارد. همچنین، لازم است قوانین و مقررات مربوط به جبل علی را به دقت بررسی کنید و اطلاعات کاملی درباره نحوه عملکرد و الزامات ثبت شرکت در این منطقه کسب کنید.





https://arikeadl.com/%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d8%b4%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%ac%d8%a8%d9%84-%d8%b9%d9%84%db%8c/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

نکات مفيد در مورد روشهای مهاجرت به پرتغال

هفت نکته حیاتی در انتخاب موسسه مهاجرتی

کارهای مهم قبل از مهاجرت به کانادا